piątek, 16 października 2015

Zastrzyk motywacji i energii, czyli relacja z IV Polish BusinessWoman Congress

IV Polish Businesswoman Congress

Postaram się na świeżo podzielić się z Wami wrażeniami z mojego pierwszego, ale rzeczywiście już czwartego Polish BusinessWoman Congress. Całe wydarzenie ma miejsce w Hotelu Gromada w Warszawie, a składa się z kilku elementów: paneli dyskusyjnych, power speechów, pokazów mody i targów produktów i usług dla kobiet. Czyli organizatorzy - wydawnictwo Businesswoman & life - zadbali o poszerzenie wiedzy, świadomości biznesowej uczestniczek, a także o chwile inspiracji, czy nawet rozluźnienia w czasie spontanicznych zakupów.

Dzisiejsza relacja będzie głównie składała się ze zdjęć, gdyż ten dzień był pełen emocji i już nie mam sił na sklecenie jakiś mądrości ;) Zdjęcia robiłam komórką siedząc w średnio atrakcyjnych miejscach, więc wybaczcie jakość, czy treść.

Na początek dzisiejszego dnia odbyło się powitanie przez Prezydent M.St. Warszawa Hannę Gronkiewicz Waltz oraz redaktor naczelną miesięcznika "Businesswoman & life" Elżbietę Jeznach.

Inauguracja kongresu przez Hannę Gronkiewicz Waltz 


Powitanie uczestniczek kongresu przez redaktor Elżbietę Jeznach
Po powitaniu przyszedł czas na pierwszy panel dyskusyjny, którego tematem przewodnim była pasja. Prelegentki próbowały odpowiedź na pytania: czy pasja jest niezbędna do sukcesu zawodowego, czy tylko za pomocą pasji można coś osiągnąć, czy pasję się po prostu ma, czy trzeba ją wypracowywać każdego dnia. Przyznam, że temat wydawał mi się wyświechtany i sądziłam, że nic mądrego nie usłyszę (to potwierdziło się jeśli chodzi o to, co powiedziały działaczki samorządowe - bleh). A jednak wypowiedzi zaproszonych bizneswoman zaintrygowały mnie. Kalina Ber Sira mówiła, o tym, że bywają dni, kiedy trzeba się zmusić do zrobienia czegoś, a kolejny raz opory będą mniejsze. Wy pewnie też znacie ten opór przed pójściem na trening w brzydką pogodę, a potem jesteście szczęśliwe po wysiłku. Pozostałe prelegentki panelu to Małgorzata Bieniaszewska, Magdalena Manuela Radke oraz Grażyna Wolszczak.

Panel "Z pasji do sukcesu" -  przy mikrofonie Kalina Ben Sira

Panel "Z pasji do sukcesu" -  przy mikrofonie Małgorzata Bieniaszewska

Panel "Z pasji do sukcesu" -  przy mikrofonie Magdalena Manuela Radke

Panel "Z pasji do sukcesu" 

Następnie przeszliśmy do części, w której Iwona Sokołowska zaprezentowała, czym jest EFT, czyli Emotional Freedom Technique. Uczestniczki dostały wskazówki, aby zamieniły MUSZĘ na CHCĘ oraz przestały narzekać. W czasie krótkiej mowy Iwona dała do myślenia uczestniczkom, czy są w tym miejscu, w którym chcą być oraz co mogą zrobić, aby tak było.

Iwona Sokołowska prezentująca EFT

Iwona Sokołowska prezentująca EFT

Iwona Sokołowska prezentująca EFT
Czymś, co mnie zaintrygowało i mam nadzieję, że nie zapomnę sprawdzić bliżej tematu to projekty, w które jest zaangażowana Magdalena Nowakowska z Business Tools Project Group. Dziś przedstawiła w ramach części "Era przywództwa Kobiet" sylwetki czterech inspirujących pań m.in. twórczynię Huffington Post, czyli Ariannę Huffington.

Era przywództwa Kobiet - Magdalena Nowakowska
W ramach krótkiego relaksu w czasie pierwszego dnia kongresu odbyły się trzy mini pokazy mody. Mnie zainteresował drugi, czyli pokaz marki Dorota Goldpoint, ale to ze względu na oprawę muzyczną, którą stanowił występ na żywo Julii Pytko z zespołem SVRD. Nowoczesny wygląd i podejście do muzyki totalnie mnie oczarowały.
Pokaz marki Dorota Goldpoint przy muzyce na żywo zespołu SVRD z Julią Pytko

Pokaz marki Dorota Goldpoint z udziałem Ewy Mielnickiej Miss Polski 2014

Jednym z gości specjalnych była Elżbieta Dzikowska, która miała tylko 15 minut, w czasie których opowiedziała kilka anegdot dotyczących kobiet w różnych kulturach oraz także wspomniała o swojej obecnej działalności, jako współtwórczyni muzeum im. Tony'ego Halika w Toruniu, pisarki czy też pasjonatki biżuterii. Niestety zrobiłam tylko jedno zdjęcie, które nie zauważyłam, że nie wyszło. A szkoda, bo pani Elżbieta miała na sobie piękną bursztynową biżuterię!
Częścią, która mnie pozytywnie zaskoczyła była prelekcja panów z pierwszej pomocy. Sądziłam, że szybko ucieknę coś zjeść i daruje sobie "Praktyczną lekcję z udzielania pierwszej pomocy". Na szczęście rozsądek wziął górę i zostałam. Panowie z EDU MED okazali się być niezłymi showmenami i pokazali na dziecięcym fantomie, co zrobić, gdy dziecko straci oddech. Ta sytuacja nie była wymyślona, bo zdarzyła się w rzeczywistości na jednej z poprzednich edycji kongresu - 4 letni chłopiec zatkał się jakimś darmowym słodyczem i stracił oddech. 
EDU MED i pierwsza pomoc

Po przerwie obiadowej był czas na cudowne spotkanie z Ewą Foley, ktora nawoływała do zachowania holistycznej tożsamości. Także Ewa poleciła nam nie marudzić. Tak, to już była druga prelegentka jednego dnia. Ewa dała cel - 21 dni bez narzekania. Na koniec jeszcze usłyszałyśmy, że mamy się starać być dobrymi ludźmi. Prosty przekaz od osoby, która niedługo skończy 63 lata, musi oznaczać, że recepty na ulepszanie świata i doceniania tego, co się ma, są na prawdę łatwe do wdrożenia.

Ewa Foley i czysta afirmacja życia

Ewa Foley i czysta afirmacja życia

Na koniec zostały same petardy, czyli Kamila Rowińska i Jacek Walkiewicz. Niestety nie było mi dane dotrwać do power speecha Jacka, bo obowiązki domowe wzywały. Ale czuję się mocno podbudowana godzinnym wystąpieniem Kamili. Chociaż jej cześć dotyczyła, tego jak być dobrym sprzedawcą ucząc się na błędach innych, to pytania, które zadawała do sprzedawców odnosiłam do swoich sytuacji zawodowych. Utwierdziłam się w kilku swoich przemyśleniach, ale także poszerzyłam swoją wiedzę z zakresu sprzedaży. Jestem ciekawa, kiedy zastosuję kilka rzeczy w praktyce- już zacieram ręce, będąc ciekawą efektów.

Mistrzyni Sprzedaży Kamila Rowińska

Mistrzyni Sprzedaży Kamila Rowińska

Mistrzyni Sprzedaży Kamila Rowińska

Przede mną jeszcze drugi dzień kongresu, a z nim pełno emocji, nowej wiedzy i znajomości.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...