środa, 30 września 2015

Nasza wizytówka w sieci, a nawet sklep

Ostatnio mam dużo czasu, żeby surfować w sieci. Oczywiście na początku traciłam czas na różne głupoty, ale to się zmienia i moje skakanie po profilach, stronach przynosi ciekawe efekty. Jak mnie cieszy to powiększanie moich horyzontów! 
Już kilka razy zastanawiałam się nad założeniem personalnej strony, takiej z domeną imięnazwisko.com, której celem byłoby budowanie własnej marki. Zawsze jednak brakowało mi odwagi, no bo co ja tam napiszę, po co mi taka strona. Dalej nie mam wizji takiej strony, ale chyba jestem coraz bliżej stworzenia jej. Dlaczego? Bo to takie proste :)

Dzisiaj odkryłam stronę, która umożliwia stworzenie E-CV oraz sklepu internetowego korzystając z gotowego szablonu. Pewnie takich stron istnieje więcej, a ja nie znam się na tyle, aby móc być krytyczną, ale zachęcam do zapoznania się z modelem jaki przedstawia projekt "No job no fun".

E-CV - pierwszy widok

Jak sami twórcy podkreślają zaletą E-CV jest to, że zawiera w sobie nie tylko podsumowanie doświadczenia zawodowego i listę skończonych szkół, ale także możemy łatwo dołączyć do niego referencje od pracodawców i klientów, zaprezentować swoje umiejętności i osiągnięcia w postaci kolorowych i dynamicznych diagramów, portfolio graficznego i tekstowego.
Pierwsze 30 dni jest za darmo. W kolejnych okresach obowiązuje opłata 5 zł miesięcznie. Dla osoby pracującej w korporacji jest to pewnie niepotrzebny internetowy "gadżet", ale już dla freelancera uważam to za świetną wizytówkę. Taka osobista strona internetowa na pewno tworzy wizerunek osoby profesjonalnej. Umiejętność prezentowania siebie przyciąga innych ludzi.

Podgląd portfolio w E-CV

Ta sama organizacja, czyli Stowarzyszenie 'Absolwenci na walizkach' pomaga w stworzeniu własnego sklepu internetowego. Podobnie jak E-CV jest to gotowy już szablon. W chwili obecnej aktywacja i pełna funkcjonalność jest za darmo. To znaczy, że nie ma żadnych opłat jeżeli chodzi o zarządzanie produktami i zamówieniami. Dokładniej masz możliwość formy płatności przez przelew bankowy, PayPal i inne portale, automatyczne generowanie faktur, mailowe potwierdzenie zamówienie dla klienta i powiadomienie o sprzedaży na twój mail, klienci mogą utworzyć osobiste konta użytkownika.

Twój sklep internetowy połączony z E-CV

Sklep internetowy to świetna platforma dla twórców. Jak widać powyżej można tam sprzedawać ręcznie wykonane przedmioty (ubrania, biżuterię, itd.), a także książki w postaci e-booków, utwory muzyczne jako mp3, filmy, czy nawet szkolenia.
Jak rozumiem, aby stworzyć sklep trzeba mieć E-CV, czyli pojawia się znowu koszt 5 zł miesięcznie. Ale biorąc pod uwagę potencjalny zysk ze sprzedaży jest to inwestycja warta przemyślenia, jeśli tworzymy niepowtarzalny produkt materialny ( lub niematerialny (e-booki, szkolenia itd.).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...