poniedziałek, 8 września 2014

Klub mam, czyli Twoja grupa wsparcia

Jak na świecie pojawiła się moja córka od razu chciałam jej pokazać cały świat i nauczyć ją wszystkiego. Okazało się, że niemowlakowi jednak zależy tylko na kilku rzeczach i z uczeniem życia będę musiała jeszcze trochę poczekać. Zaczęłam przyglądać się zajęciom oferowanym dla dzieci i szybko przekonałam się, że jest szeroka gama możliwości dla dzieci w wieku szkolnym, a im dziecko młodsze tym trudniej o zorganizowaną formę spędzania czasu. Najciężej jest znaleźć sposób, aby świeża mama wyszła z domu z niemowlakiem.


Na szczęście w internecie udało mi się znaleźć Klub Mam.


Kluby mam istnieją już w wielu miejscach w Polsce i ich listę możecie przejrzeć tutaj -> http://www.klubmam.org/kluby-mam/ 
Najpierw znalazłam zajęcia muzyczne dla niemowląt. Niestety moja córka była jeszcze za mała, aby wziąć w nich udział, ale w tym tygodniu pójdziemy na pierwsze nasze zajęcia.

Ostatnio na stronie Klubu Mam na Ursynowie zauważyłam warsztat pt. "My mamy". Przeczytałam opis i przekonałam się, że warto tam pójść po przeczytaniu tego zdania: "Pierwsze kroki w roli rodzica to dla wielu osób czas piękny, ale jednocześnie szczególnie trudny. Pojawienie się dziecka przynosi wielką zmianę w postrzeganiu siebie, patrzeniu na otoczenie, a także w relacjach z bliskimi". Warsztaty są głównie możliwością rozmowy z innymi mamami przy moderacji prowadzącej (też mamy). W piątek odbyło się pierwsze spotkanie, które przyniosło mi dużo radości i ulgi. Inaczej rozmawia się z doświadczonymi rodzicami, a inaczej jest wraz z innymi świeżymi matkami podzielić nowo zdobytymi umiejętnościami, czy wrażeniami. Człowiek przekonuje się, że są różne dzieci, na które działają jeszcze różniejsze metody wychowawcze. Każda z uczestniczek na początku spotkania podzieliła się motywacją, dlaczego przyszła na warsztaty. Większość podkreślała, że zależało jej na wyjściu z domu, poznaniu innych mam, wygadaniu się. Atmosfera rozmowy była bardzo miła. Nie mogę doczekać się kolejnego spotkania.


W ramach klubów mam są organizowane zajęcia plastyczne, sportowe, czy spacery dla dzieci w każdym wieku. Tak samo dla mam są prowadzone warsztaty z rozwoju osobistego, pomocy psychologicznej, czy nawet przy uruchomieniu własnego biznesu. Zajęcia mogą być płatne lub dofinansowane przez miasto zależnie od możliwości organizatorów wydarzeń. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...