sobota, 30 sierpnia 2014

Dbając o figurę i dobre samopoczucie

www.matkapolka.com.pl
Po urodzeniu dziecka przez kilka miesięcy jedynym i największym wysiłkiem fizycznym była dla mnie opieka nad dzieckiem, w tym wszelkie podnoszenie bobasa, schylanie się, kucanie, czy bujanie do snu. Na początku to wystarczało do utrzymania swojego ciała w miarę dobrej kondycji. Przynajmniej mi się tak wydawało. Karmienie piersią i noszenie bobasa wydawało się świetną receptą na jedzenie w dowolnych ilościach słodyczy i kilku obiadów ;) Niestety po pół roku takiej rozpusty żywieniowej zaczęło się lato i zorientowałam się, że jednak moje ciało jest zaniedbane. W ciąży nie dość, że nie przytyłam to jeszcze pozbyłam się cellulitu dzięki zdrowej diecie.  A pół roku po narodzinach Małej ważę tyle co kilka lat temu i znowu na udach pojawiła się pomarańczowa skórka.

Na szczęście już wiem, jak powrócić do formy.
Po pierwsze odpowiednia dieta, której podstawą jest eliminacja/ograniczenie słodyczy. Po drugie od sierpnia powróciłam do uprawiania sportów. Póki co zaczęłam chodzić na zajęcia fitness dla aktywnych mam. Na moim osiedlu, czyli na Kabatach, znajduje się klub Puella, który swoją ofertę ma przygotowaną specjalnie dla kobiet. Tutaj chodziłam na fitness dla kobiet w ciąży. Zajęcia były dopasowane pod względem tempa i obciążenia do możliwości organizmu przyszłych mam. Prowadząca Kasia doradza, które ćwiczenia w jakim stopniu powinna poszczególna ciężarna wykonać. Klub stworzył także zajęcia dla mam, które po urodzeniu pragną wrócić do formy i właśnie na te zajęcia uczęszczam. 

Dlaczego chodzę na te szczególne zajęcia - dla aktywnych mam?
  • na zajęcia każda mama przychodzi ze swoim niemowlakiem - dzieci spędzają czas na macie obok ćwiczącej mamy
  • przebywam wśród kobiet podobnych do mnie, czyli jestem wśród mam, które lubią sport, a przy tym nie zaniedbują swoich pociech; wszystkie jesteśmy pobłażliwe w stosunku do dziecka, które się rozpłacze lub sobie pokrzykuje, bo wiemy, że dzieci takie czasem po prostu są :)
  • prowadząca dopasowuje ćwiczenia do kondycji mam, a także do nastrojów dzieci - czasem na sali po 40 min ćwiczeń panuje totalny hałas i wtedy wprowadzane są ćwiczenia, kiedy mamy dopieszczają swoje bobasy np. masaż piłką, który dzieciaki uwielbiają

www.mamopracuj.pl

Nie chcę stresować siebie i innych mam robieniem fotografii, więc dziś jest bez zdjęć z klubu fitness.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...